• הי אורח

כניסה לחברים

חיפוש מהיר

עד

מגזין הורות משותפת

רכיבה על אופניים בזמן ההיריון - כל מה שצריך לדעת

18/04/2021

הלידה המתקרבת והחששות הנלווים אליה, גורמות להרבה נשים לוותר על אימוני ספורט וזה חבל. טבעי שתחושי כבדה יותר והפחד מהתעמלות הוא תופעה נפוצה, בעיקר אצל מי שעומדת ללדת בפעם הראשונה. עם זאת, דווקא בתקופת ההיריון הגמישות והחוזק הפיזי הם חשובים מתמיד, לכן ספורט מתון כמו אימון אירובי קל, רכיבה על אופניים על קרקע שטוחה ושלל אפשרויות אחרות, עומדות בפנייך וזאת על מנת שתוכלי להפיק את המיטב מגופך, במיוחד לקראת המצפה לך לאחר שתלדי.

מדוע רכיבה על אופניים יכולה להתאים לנשים הרות ואיך בוחרים מסלול?

רכישת אביזרים לאופניים שיקלו עלייך את הרכיבה בזמן ההיריון ובעיקר בחודשים המתקדמים, בהם הבטן משנה באופן ניכר את מרכז הכובד שלך, יאפשרו לך לנוע בבטחה בדרכים. אלו יכולים להיות פריטי לבוש שמתאימים למימדי גופך החדשים, פנסים שיגרמו לסביבתך להבחין בך גם בזמן רכיבה בערב ועוד שפע של אביזרי בטיחות שונים שמתאימים לרוכבים.

הדבר החשוב ביותר מבחינתך, הוא למצוא מסלול שבו תרגישי נוח ושלא יאתגר אותך יתר על המידה. זוהי לא התקופה הנכונה לנסות להפוך ללאנס ארמסטרונג הבא: כעת כדאי שתתמקדי בשמירה על יכולות אירוביות וחיזוק השרירים – אך לא מעבר לכך. אם אינך בטוחה באיזה מסלול יש קרקע שטוחה והוא בטוח עבורך, מומלץ אפילו לעשות סיור רגלי מסביב לבית או לנסוע למקום שבו את חושבת שתוכלי לרכב ללא חשש. אופניים מתקפלים שנכנסים לבגאז', יאפשרו לך גמישות בכל הקשור לבחירת מיקום הרכיבה וכך תוכלי לנהוג עד לנקודת הפתיחה.

התאימי את אימוני הספורט שלך למצבך הפיזי

מכל עבר את בוודאי שומעת את המשפט המרגיז למדי "היריון הוא לא מחלה". זה נכון, את לא חולה, אבל טבעי שתרגישי קצת חלשה מפעם לפעם. מצאי את הזמנים הנוחים לצאת לאימוני רכיבה, גם כדי לשמור על עצמך וגם על סביבתך – כשאת רוכבת על הכביש, את הרי אחראית גם לחייהם של הנהגים האחרים.

אם אינך מרגישה שאת יכולה לרכב בבטחה, מצאי התעמלות אחרת שכן תתאים. כמעט בכל שלב בהיריון, הליכה איטית למרחקים היא אפשרית ולא מאמצת יותר מדי את הגוף. זוהי הליכה שאינה מעלה את הדופק בבת אחת ובשל כך היא גם פחות מעייפת, אבל היא כן שומרת על הגוף בתנועה וזה מה שחשוב. כשאת חשה טוב יותר ויכולה להעלות את דרגת המאמץ, רק אז כדאי שתפני אל אימונים אינטנסיביים יותר אבל אל תשכחי את יכולותייך הספורטיביות של לפני ההיריון והתאימי את עצמך למצב הנוכחי. אם לא הרגלת את הגוף לריצות ארוכות, למשל, זה כנראה לא הזמן הנכון לנסות לגמוע עשרה קילומטרים בריצה. באופן כללי, מומלץ להבין שעל אף שמדובר בתקופה זמנית – הגוף זוכר הכל, מכאן שאם תשכילי לשמור על כושר מסוים ולו רק ברמה הבסיסית, תהיי בטוחה שלאחר הלידה תוכלי "לחזור לעצמך" בתוך זמן קצר.

 


חזרה למגזין

(173) Online

הורות אחרת
הורות אחרת
הורות אחרת
הורות אחרת
הורות אחרת
הורות אחרת
הורות אחרת
הורות אחרת
הורות אחרת
הורות אחרת
הורות אחרת
הורות אחרת

(173) Online

הורות אחרת
הורות אחרת
הורות אחרת
הורות אחרת
הורות אחרת
הורות אחרת
הורות אחרת
הורות אחרת
הורות אחרת
הורות אחרת
הורות אחרת
הורות אחרת